Haberler İNGİLİZCE EĞİTİMİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

İNGİLİZCE EĞİTİMİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

İlçemiz bünyesinde müdürlüğümüze bağlı okullardaki İngilizce öğretmenleriyle dil eğitiminin sorunları ve çözüm önerilerini paylaşmak adına toplantı yapıldı.

 

Kahta belediyesinin konferans salonunda saat 13.30’da düzenlenen toplantıya Milli Eğitim Müdürü Sadun Kılınç, Ar-Ge Birimi ve İngilizce öğretmenleri katıldı.

 

            Geçmişten bugüne İngilizce eğitimi-öğretiminde karşılaşılan sorunlar, eksikler üzerine değerlendirmeler yapılan toplantıda dil eğitiminde bir türlü istenilen başarının yakalanamamasının nedenleri ve bunların çözümleri üzerine fikir alış verişinde bulunuldu.

 

Milli Eğitim Müdürümüz Sadun Kılınç, ülkemizin adeta kanayan yarası olan İngilizce’deki temel sorunun bu alanın uzmanları tarafından yapılan açıklamalara istinaden genel olarak gramer ağırlıklı müfredatından kaynaklandığını belirtti.

 

Kılınç : “Daha çok gramer odaklı eğitimin yarattığı sorunlar gözümüze çarpmakta; ancak müfredat dışında öğrencilerimize kurslar açılabilir, İngilizce filmler ve oyunlar gibi etkinlikler düzenlenerek dilin sevdirilmesi sağlanabilir.

Bunun yanında kendi çocukluğumdan da bilirim biz bu dilin ne işe yarayacağı hakkında fikir sahibi değildik, dolayısıyla amaçtan ve hedeften haberdar olmadığımız için istenen yeterlikte çalışmıyorduk.” dedi.

 

Sadun Kılınç, bu anlamda okullarımıza ve öğretmenlerimize milli eğitim olarak her türlü desteğin sağlanacağını belirterek, yabancı dil eğitiminin artık öğrenilmiş çaresizlikten kurtarılması gerektiğini ifade etti.

 

Toplantıda katılımcılar tarafından da üzerinde en çok durulan husus, İngilizce eğitimindeki müfredatın gramerde yoğunlaşmasıydı. İngilizce öğretmenleri, gramer yoğunluğunun ezberci sistemi tetiklediğini belirtti.

 

Bunun dışında bir diğer önemli sorunun da İngilizce’nin SBS amaçlı çalışılması olduğu vurgulandı. Öğrencilerin, sürekli SBS’ye yönelik hazırlık yapmalarının büyük sorun olduğunu ve bunun öğrenciyi dili konuşmaktan ve öğrenmekten uzaklaştırdığı belirtildi.

 

Sorunların ve çözüm önerilerinin masaya yatırıldığı toplantıda, öğrencilerde görülen önemli bir eksikliğin de dilin gelecekte nerede kullanılacağı, ne işimize yarayacağı üzerinde fikir sahibi olunamamasıdır. Gerek veliler ve gerekse öğrenciler, bu bağlamda mutlaka eğitimden geçirilmeli ve İngilizcenin nerede ve nasıl işimizce yarayacağı konusunda mutlaka seminer verilmelidir.

 

            Ar-Ge birimi proje koordinatörü Lütfü Başli, İngilizce’nin öğrenilmesi adına bu yıl Ar-Ge birimi olarak ciddi anlamda çalışma yapılacağını belirtti. Bu dilin üzerindeki olumsuz tabloyu düzeltmek bağlamında projeler geliştireceklerini ifade eden Başli, dilin öğrenilmesinin en önemli ayağı olan İngilizce öğretmenlerimizden yardım beklediklerini bildirdi.

IngilizceOgretmenleriIngilizceOgretmenleriIngilizceOgretmenleriIngilizceOgretmenleriIngilizceOgretmenleriIngilizceOgretmenleriIngilizceOgretmenleriIngilizceOgretmenleriIngilizceOgretmenleriIngilizceOgretmenleri 

 

 Yayın:29.12.2012 - Güncelleme:29.12.2012 - 16:09 - Görüntülenme:451