ADIYAMAN KAHTA İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

KÂHTA´DA EĞİTİMDE İZ BIRAKAN BÜYÜK HAREKETLİLİK

İlkokulların, eğitim-öğretim sisteminin en önemli basamağı ve bu sistemin en temel zinciri olduğu düşünülecek... 
KÂHTA´DA EĞİTİMDE İZ BIRAKAN BÜYÜK HAREKETLİLİK

KÂHTA’DA EĞİTİM-ÖĞRETİMDE BÜYÜK HAREKETLİLİK

Özellikle eğitim-öğretim algısındaki eksiklikler veya yetersizlikler dolayısıyla ilkokullar seviyesinde kitap okuma alışkanlığı kazandırmak, branşlar bazında kazanım yarışmaları, her türlü etkinliğe katılımı arttırmak, değerler eğitimini yerleştirmek, bilgi yarışmaları, resim, şiir, kompozisyon, öykü yarışmalarına katılımı sağlamak gibi çeşitli alanlarda ilkokullarımız tamamen harekete geçirecek bir çalışma planlanmış ve bu kapsamda proje oluşturulmuştur.

Proje kapsamında çeşitli etkinlikler düzenlenmiş ve bütün okullarımız harekete geçirilmiştir.

            Bu kapsamda, 9200 öğrenci kazanım yarışmasına katılım sağlamıştır.

Yine 9200 öğrencimiz de değerler eğitimi kapmasında kitap okuma yarışmalarına katılım sağlamıştır.

İlçe Millî Eğitim Müdürü İbrahim Halil TÜNÇMEN: “Sürekli gelişmenin yaşandığı eğitim alanında ülkeler, sürdürülebilir kalkınmanın önkoşulu olan eğitimin niteliğini geliştirmek için büyük çaba harcamaktadır. Yürütülen kampanyalar ve eğitim politikalarına rağmen değişik nedenler dolayısıyla özellikle ilkokullarda eğitim anlamında bir boşluk oluşmasına sebebiyet vermiş ve öğrencilerin istenilen donanımda yetişmesini engellemiştir. İlkokulların, eğitim-öğretim sisteminin en önemli basamağı ve bu sistemin en temel zinciri olduğu düşünülecek olursa ve buradaki donanımın bundan sonraki eğitim-öğretim sürecinin tamamını etkilediği hesaba katılırsa ne kadar önemli olduğu ortaya çıkacaktır. Dolayısıyla burada yaşanacak en küçük aksamanın dalga dalga yayılacağı ve ileri eğitim düzeylerinde bir sorun olarak karşımıza çıkacağı kaçınılmaz bir gerçektir. Dolayısıyla bu tür çalışma ve etkinliklerin kaliteli ve nitelikli eğitim çıktısı olacağı düşünülmektedir ve bu yönde okullarımızdan da oldukça olumlu dönütler gelmektedir. Emeği geçen bütün idarecilerimize ve öğretmen arkadaşlarıma teşekkür ederim.” dedi.

Projenin ilimiz genelinde bir ilke imza attığını ifaden TÜNÇMEN, bu projeyle;

1. İlkokullarda akademik başarıyı arttırmak.

2. İlkokul ortamında çeşitli etkinlik alanları oluşturmak.

3. Yıl boyunca öğrencilerimizin kitap okumalarını teşvik ederek bunun alışkanlık haline getirilmesi sağlamak.

4. Öğretmenlerin oluşturulacak performans yönetim sistemi sayesinde objektif ve daha sağlıklı bir biçimde değerlendirilmelerini ve akabinde başarılarının ödüllendirilmesini sağlamak.

5. Performans yönetimi sayesinde oluşturulacak pozitif algının okul bütününe yayılmasını sağlamak.

6. İlçe bazında düzenlenen çeşitli etkinliklere ve yarışmalara yoğuna katılım sağlamak.

7. Bölge, il ve ilçe bazında düzenlenen resim, şiir, kompozisyon gibi yarışmalara katılımı sağlamak ve arttırmak.

8. Öğrencinin kendini daha iyi ifade edebileceği öykü (hikâye), şiir gibi etkinlikler hazırlamasını sağlamak ve bu türedeki yarışmalara katılımı teşvik etmek.

9. Değerler eğitiminin ilkokullarda sağlıklı bir şekilde yürütülmesine ve sürdürülmesine katkı yapmak.

10. Değerlendirme ölçeği oluşturarak öğretmenin yıl içerisinde öğrencisindeki değişimi ve gelişimi takip etmesini kolaylaştırmak ve istatistik oluşturmak.

11. Öğrencinin sosyal gelişiminin ve bireylerle olan etkileşiminin daha sağlıklı bir şekilde yürütülmesine yardımcı olmak.

 

Proje kapsamında;

1-   Kitap Okuma yarışması:

Kitap okuma alışkanlığının ülkemizdeki olumsuz tablo da düşünülerek küçük yaşlarda kazandırılmasını sağlamak ve okuyan bireyler olarak kendilerini geliştirmelerini sağlamak amacıyla oluşturulmuş bir basamaktır.

2- Kazanım Yarışmaları,

2.sınıf düzeyinde: Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi, İngilizce, Kitap Okuma

3.sınıf düzeyinde: Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri, İngilizce, Kitap Okuma

4.sınıf düzeyinde: Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri, İngilizce, Kitap Okuma

 

2-      İstiklal Marşı’nı güzel okuma yarışmaları,

Millî ve manevî değerlerin yerleşmesi ve sağlam temelli değerler sisteminin oluşturulması inancıyla İstiklal Marşı’nı güzel okuma programı düzenlenmiştir.

Bunun yanında özgüveni yüksek bireylerin yetiştirilmesi ve daha da önemlisi toplum ve kalabalık önünde korkmadan, sıkılmadan, utanmadan kendilerini ifade etmeleri amacıyla 2,3 ve 4.sınıf düzeyinde planlanmıştır.

2.sınıf düzeyinde: İlk iki kıtası

3.sınıf düzeyinde: İlk beş kıtası

 4.sınıf düzeyinde: On kıtası ezberlenmiştir.

3-   Bütün ilkokullar arasında RESİM YARIŞMASI

Öğrencilerimizin hayal dünyalarını kullanmaları için ve ufuklarını genişletmek, güçlü bir düşünce perspektifi kazandırmak gayesiyle planlanmıştır.

4-   Bütün ilkokullar arasında HİKÂYE YARIŞMALARI

 

Öğrencinin kendini daha iyi ifade edebileceği öykü (hikâye) gibi etkinlikler hazırlamasını sağlamak ve bu türedeki yarışmalara katılımı teşvik etmek amacıyla böylesine kapsamlı bir proje hazırlanmıştır.

ÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTA

 

 ÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTAÇALIŞAN ÖĞRETMEN, ÜRETEN NESİL PROJESİ KHTA

Hürriyet Mahallesi Mustafa Kemal Caddesi No 185 Kaymakamlık Binası Kat 1 Kahta / ADIYAMAN - 0416 725 50 45 / 0416 725 51 37 / 0416 726 07 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.